W tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu obchodziliśmy pod hasłem "Lepszy Internet Zależy Od Ciebie". W dniu 9 lutego 2016 roku policjanci Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie wspólnie z Multikinem Kraków, zorganizowali dla dzieci kl. 4-6 szkół podstawowych ciekawą formułę gry wirtualno - plenerowej na terenie obiektów Multikina.
Święto to po raz pierwszy zorganizowano jest z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku. Miało na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 roku organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) – realizatorów unijnego programu Safer Internet. DBI ma przede wszystkim na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online. Podczas obchodów DBI zachęcamy szkoły, organizacje pozarządowe, firmy i osoby prywatne do wspierania tego przedsięwzięcia przez organizację lokalnych inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów (m.in. zajęć edukacyjnych, happeningów, gazetek szkolnych, kampanii informacyjnych, konkursów). Podczas obchodów DBI chcemy podkreślić to, że każdy internauta może przyczynić się do tego, że Internet będzie miejscem bezpiecznym i pozytywnym. Każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w sieci i w jaki sposób z niej korzysta. Chcemy również zwrócić szczególną uwagę na potencjał sieci, który dzieci mogą wykorzystać zarówno w edukacji, kontaktach z rówieśnikami jak również jako formę twórczej rozrywki.
Policjanci Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie wspólnie z Multikinem Kraków, zorganizowali dla dzieci kl. 4-6 szkół podstawowych ciekawą formułę gry wirtualno - plenerowej na terenie obiektów Multikina. Grupy otrzymały „Karty Logowania Drużyny” wraz z zawartym dla niej QR Kodem, do którego stanowiska – Levelu ma się „zalogować”. Jeżeli uczestnicy nie posiadali smartfonu z odpowiednią aplikacją, dostawali przygotowane karty z alternatywną formą wskazania stanowiska oraz zadania do wykonania. Uczestnicy poruszali się w kilkuosobowych zespołach, pomiędzy pięcioma usytuowanymi „stoiskami”. Uczniowie odszukiwali właściwe miejsce, które oznaczone byłot kartami z QR Kodami. Drużyny wykonywały wyznaczone zadania związane z szeroko rozumianym bezpieczeństwem w Sieci internetowej i zdobywały punkty. W przypadku, gdy któraś z drużyn nie zaliczyła zadania – „łapała wirusa komputerowego” i była poddawana kwarantannie – leczeniu na stanowisku „Level 5” – gdzie wykonywała prace plastyczne związane z tematyką Dnia Bezpiecznego Internetu 2016.